الخميس، 3 أبريل 2014

ما يضيع حق وراه مُطالِب !!ا


ما يضيع حق وراه مُطالِب !!

 

دورة مهارات تحصيل الديون

 

للمستشار والمدرب المصرفي

د./ عبدالرحمن أبوخالد 

Twitter 

@ARAK2014

http://www.enjaztech.com/up/i/00020/nv2ahw5t7wnv.jpg
متى وأين ستكون الدورة:

لمنح الكل فرصة المشاركة والحضور، سوف تكون مسائية تبدأ من بعد العصر ولمدة ثلاثة أيام:

http://www.enjaztech.com/up/i/00020/vm67hx7z8o1h.jpg
 

الرياض: تبدأ يوم 14 أبريل
 

جده: تبدأ يوم 21 أبريل
 

الدمام: تبدأ يوم 5 مايو
 

 

نبذة تعريفية عن الدورة:

يهدف البرنامج إلى تدريب وتطوير المشارك على أهم مهارات المتابعة والتحصيل الإحترافي وتعليمه أفضل الإستراتيجيات الفعّالة من واقع التجربة العملية والخبرة المحلية للإرتقاء بكفاءة المحصلين ومستوى أدائهم، وتثقيفهم بالجوانب القانونية والأنظمة السعودية، وضوابط الإلتزام المهنية والأخلاقية والشرعية لتحصيل الديون من كافة شرائح العملاء بمختلف شخصياتهم.

 

الهيكل التدريبي العام للدورة:

تتسم هذه الدورة التدريبية بالشمولية وتنقسم إلى أربعة (4) أقسام رئيسية متخصصة وهى:

القسم الأول:    أساسيات عملية التمويل والإئتمان والتحصيل

القسم الثاني:    التأهيل والتدريب للتطوير وزيادة التحصيل

القسم الثالث:    مهارات التحصيل (هاتفية / ميدانية / إستعادة)

القسم الرابع:    القوانين والأنظمة وضوابط الإلتزام للتحصيل

 

الأهداف الرئيسية التي تشملها الدورة:

$        إكتشاف أسرار وإستراتيجيات حقيقية وعملية لمتابعة العملاء المتعثرين؛ وكيفية إستخدام الأسئلة الذكية والهادفة لمعرفة الأسباب الحقيقية لعدم السداد, والعناصر الأكثر أهمية للتحصيل الفوري من العملاء .. وكيفية ربطها بدوافع السداد عند العملاء.

$        تعلم فن المفاوضة والإقناع للتحصيل، وكيف تكسب عملائك وتنمي علاقتك معهم؛ وما هي أفضل (25) جملة مجربة وفعّالة للحوار مع عميلك لتحصل على تعاونه وموافقتة والإلتزامه الجدي لسداد المديونية المتعثرة ... ومتى وكيف تقوم بالتصعيد تدريجياً.

$        تعرف على الأنماط الشخصية والسلوكية المختلفة للعملاء, وكيف تتعامل مع كل نوع منهم، وكيف تقوم بإعادة تخطيط أولوياتك لتحقيق أهدافك بشكل منطقي وعملي مجرّب.

$        تنمية مهارات الإتصال والمتابعة عبر الهاتف؛ والتغلب على رهبة الحوار مع العميل والرد على إعتراضاتهم, وكيف تنظم وتجدوّل متابعتك لتزيد من كفائتك وإنتاجيتك.

$        معرفة أبرز سمات وصفات المُحصّل المحترف؛ وكيف تتعامل مع الأعذار المتكررة والأكثر شيوعاً؛ وتعرف على أخطر الأخطاء التي قد يقع فيها المحصل وتمنعه من التحصيل كما قد تنهي مستقبله المهني؛ وإكتشف كيف وأين تبحث عن أي عميل مختفي ومتهرّب من السداد لتجده بأسرع الطرق و أكثرها فعالية.

$        الإلمام بجميع الجوانب القانونية والنظامية بالديون المتعثرة  والأوراق المالية بمختلف أنواعها، وضوابط الإلتزام النظامية والشرعية والأخلاقية والمهنية .. وتعرف على حقوق العملاء المتعثرين؛ والفرق بين المتابعة والتحصيل للأفراد والقطاعات التجارية وكيف تتابع وتحصل Ù �ن كل نوع ... والتتويج الشرعي والديني للديون والتحصيل.

 

تعرفوا على المدرّب د./ عبدالرحمن أبوخالد:

$      مستشار مصرفي ومدرب محترف مؤهل محلياً ودولياً فى التدريب والتوجيه, متخصص فى إدارة المبيعات وفن البيع ومهارات تحصيل الديون؛ وقد درّب أكثر من 4.000 موظف ومتدرب.

$        مصرفي سعودي ممارس لديه 20 عام من الخبرة العملية التطبيقية فى العديد من المناصب الإدارية والقيادية بالقطاع المصرفي والمالي والتجاري فى المملكة العربية السعودية.

$    عمل كمدير تطوير المنتجات الإئتمانية؛ ومدير لإدارة القروض والتمويل؛ والتسويق للأفراد؛ وإدارة المبيعات وعلاقات العملاء؛ ومدير للبيع المباشر والتسويق الهاتفي؛ ورئيس إدارة مراقبة المخاطر وضوابط الإلتزام بأنظمة مؤسسة النقد (ساما)، لإحدى شركات التقسيط والتأجير المنتهي بالتمليك؛ وقام بتأسيس إدارة المتابعة والتحصيل المبكر للأفراد في البنك الأهلي التجاري بما فيه وضع الإجراءات والسياسات الداخلية.

 

 

للحجز أو الإستسفار:

يشرفنا تلقي إتصالاتكم مباشرة على إحدى الجوالات 


 

0567096992  
0567096990  
0567096980

0567096993


 

www.IZDEHAR.com

 

إسستشهاد بما قالوه عن هذه الدورة:

الأول: لقد أثرتنا الدورة بالمهارات الأخلاقية والعملية الفعّالة للمحصل المحترف ذو قيّم ونزاهة، مع إحترام الضوابط وإستخدام الأنظمة وبالقوانين السعودية... كما علمتنا مهارات المفاوضة والتأثير لإقناع العميل على الدفع لك فوراً وبالتي هى الأحسن.

المستشار/ محمد إلياس

الإدارة القانونية وتسوية المنازعات

الغرفة التجارية الصناعية بمكة المكرمة

 

الثاني: عندما تحضر دورة مهارات تحصيل الديون مع الدكتور عبدالرحمن، فسوف تحصل على المعرفة وتتعلم مهارات من واقع تجاربه وخبرته العريقة!

وعن نفسي شخصياً فقد كانت أكبر إستفادة من "مهارات البحث عن عميل مختفي"، حيث تمكنت بعد تطبيق مهاراته وإستراتيجياته من إيجاد عميل مدين ومتهرب بالرغم من إنه كان قد غيّر إسمه الأول ونقل إلى مدينة أخرى وقام بتغير جميع أرقام الإتصال... لك كل الشكر والتقدير يادكتور!

المحامي/ عبدالرحمن المطيري

مكتب/ فؤاد بن محفوظ للمحاماة
 


 


 

No Collection= No Survival !!

 

DEBTS COLLECTION

TRAINING PROGRAM

 

by: FINANCIAL CONSULTANT & TRAINER

Abdulrahman Abukhalid, Ph.D.

 

WHEN & WHERE??

For 3 Days Evening Training Sessions: 

$  Riyadh:14TH of April

$  Jeddah:21ST of April
$&nbs p; Dammam:5TH of May
 


 

Introduction about the program:

This training program aims to develop Debt Collectors with the most important a practical skills and effective strategies, based on real-world experience in the Saudi market, to increase the results of their collection efforts, using ethical & professional best-practices, armed with knowledge in the local legal system, rules & regulations, and compliance guidelines to learn how best to collect from all types of customer segments and personalities.

 

The training program's framework:

The program framework covers the following four (4) main parts:

1ST Part:       Financing & the Fundamentals of Collection

2ND Part:       Training & Development for Higher Productivity

3RD Part:       Debts Collection Skills; Phone, Field & Repo.

4TH Part:       Capitalizing On the Saudi Law, Rules & Regulations  

 

The key objectives of the program:

$  Discover real collection secrets and effective strategies to follow-up with your customers, and how to use smart questions to reveal the real reasons your customers are not paying, and how to persuade them to pay on time, every time, by linking your payments to their motives.

$  How to negotiate and influence your customers to win them, and grow your relationship with them; and learn the most proven and effective 25 sentences to use with your customers to gain their cooperation and commitment to repay you; and how to use a gradual escalation process.

$  Learn the different types of customer characteristics & behaviors, and how to deal with each type; and how to prioritize and organize your collection plan to achieve more.

$  Develop your communication and follow-up skills, and how to over-come the fear of customers conversations and how to respond to their objections, rejections and most common excuses.

$  Identify the most important traits & qualities of professional, successful debt collectors, and find-out what mistakes can end your career; and discover how to effectively search & find a missing customer in the quickest and shortest possible ways.

$  Uncover the legal system, regulatory, and compliance guidelines to enforce debt collection efforts in an ethical and professional manner; and learn customers' rights, and the difference between debt collection from retail customers and commercial customers, and how to collect from both types; and what the Islamic perspective is on debt repayment.

 

Meet the trainer, Dr. Abdulrahman Abukhalid:

$  Proudly a Saudi national consultant, with 20 years of proven track record of outstanding achievements in banking, a certified and accredited trainer specialized in Selling Skills, Sales Management and Debts Collection, and has trained over 4,000 employees during the past 2 decades.

$  He gained great exposure, knowledge and experience from working over a decade of years at The National Commercial Bank, The Prominent Leading Bank in The Middle East, in addition to The Saudi Hollandi Bank (ABN AMRO), The Saudi Fransi Bank (Credite Agricole); and is now an independent consultant and runs his own firm, The Giant for Consulting.

$  His diversified working experience includes; retail banking; marketing; market segmentation; direct sales; telesales; sales management; personal finance; auto leasing finance; compliance and enterprise risk management; process re-engineering and automation; financial products management; business development; drafting of policies & procedures; establishing new start-up joint-ventures; and Training and Consulting.

 

 

Call Today for Booking:

0567096992  
0567096990  
0567096980
 

www.IZDEHAR.com

 

Testimonials from Participants:

1STThis Collection Training Program ethically and professionally arms collectors with best strategies to effectively collect, in compliance with the local law & regulations, and it also teaches persuasion skills and best practices to influence customers to pay on time!

MOHAMMAD ELYAS

Advisor, Legal Dept. & Protest Office

Makkah Chamber of Commerce

 

2NDWhen you attend Debts Collection training with Dr. Abdulrahman, you will gain great knowledge and very practical skills from his experience!

I have gained most from learning "How To Track & Find Customers"... with his techniques we have been able to successfully find a "missing" person who is wanted for a large amount of debt... even after he officially changed his name and his contacts … Thank you doctor!

ABDULRAHMAN ALMUTAIRI

Fouad Bin Mahfouz Law Firm, Makkah

 




--
مجموعة مشاكس للدعاية والاعلان 
  • قسم الاعلانات والتسويق
  • دعاية - اعلان - تسويق- اشهار
  • مسئول التسويق ابو انس
0541060052
0540292220
ans0506@gmail.com
www.groupmoshks.com

شبكة خذني النسائية

--
‏تلقيت هذه الرسالة لأنك مشترك في مجموعة "الوسيلة" في مجموعات Google.
لإلغاء الاشتراك في هذه المجموعة وإيقاف تلقي رسائل الإلكترونية منها، أرسل رسالة إلكترونية إلى aboazim+unsubscribe@googlegroups.com.
للمزيد من الخيارات، انتقل إلى https://groups.google.com/d/optout.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق